Podpis Elektroniczny

Asseco SimplySign

SimplySign to pierwszy w Polsce mobilny podpis elektroniczny, czyli taki,
z którego można korzystać przy pomocy smartfona/tabletu z zainstalowaną
dedykowaną aplikacją.
SimplySign to pierwszy w Polsce mobilny podpis
elektroniczny, czyli taki, z którego można
korzystać przy pomocy smartfona/tabletu
z
zainstalowaną dedykowaną aplikacją.

Czym różni się klasyczny
podpis elektroniczny od SimplySign?

BEZPIECZEŃSTWO

usługa została zaprojektowana przez Certum - ekspertów w dziedzinie kryptografii

MOBILNOŚĆ

wystarczy kilka kliknięć w smartfonie, aby podpisać wszelkie e-dokumenty

OSZCZĘDNOŚĆ

zyskaj czas i zmniejsz wydatki w Twojej firmie

Od klasycznego podpisu elektronicznego różni się faktem, że nie wymaga czytnika i karty kryptograficznej, ponieważ zastępuje je urządzenie mobilne.

To idealne rozwiązanie dla dużych firm korzystających z elektronicznego obiegu dokumentów, jak i dla osób prywatnych, które chcą kontaktować się wygodnie z urzędami i innymi instytucjami.

Szczegóły techniczne:

Formaty podpisu: PAdES, PAdES-T, XAdES, XAdES-T (inne gotowe do zaimplementowania)

Długość obsługiwanych kluczy: 2048bit / 4096bit

Format kluczy: RSA

Obsługiwane skróty podpisu: RSA SHA-1 / RSA SHA-2

Uwierzytelnienie do usługi: Basic Auth, OTP, OAUTH2

Dostępność API do integracji z usługą: Asynchronous REST, protokół JSON lub XML

Wsparcie dla aplikacji opartych o: PKCS#11, CSP, KSP

Silne uwierzytelnienie klienta za pomocą dwuskładnikowego uwierzytelnienia (PSD2)

Usługa wirtualnej karty: użytkownik nie podłącza fizycznie
czytnika i karty do urządzenia PC, smartphona, tabletu

Kompatybilny z sytemami oraz aplikacjami:

1. Program Płatnik (podpisywanie deklaracji ZUS);
2. e-Deklaracje (wtyczka w Adobe);
3. ZUS PUE (Platforma Usług Elektronicznych);
4. JPK (Jednolity Plik Kontrolny);
5. GIIF (Główny Inspektor Informacji Finansowych);
6. e-KRS (S24 oraz RDF);
7. OSK (Ośrodki Szkoleń Kierowców);
8. e-zdrowie (dokumentacja medyczna w formie elektronicznej);
9. e-zwolnienia (zwolnienia w formie elektronicznej);
10. PSE (Polskie Sieci Energetyczne);
11. ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej; Logowanie i rejestracji);
12. JEDZ (Platforma e-zamówień; e-Podpis na ofertach realizowany w aplikacji proCertum SmartSign);
13. Emp@tia (Portal informacyjno-usługowy);
14. Wsparcie dla aplikacji proCertum SmartSign (Oprogramowanie do składania i weryfikacji e-podpisu);
15. Wsparcie dla aplikacji opartych o: PKCS#11, CSP/CMG;
16. Wsparcie dla platformy Adobe Acrobat DC oraz AdobeSign.

Korzyści Technologiczne:

  • Narzędzie jest zgodne ze standardem CSC (Cloud Signature Consortium) oraz platformami AdobeSign i Microsoft (podpis dla dokumentów Office).
  • Z usługi można korzystać za pomocą: smartfona, tableta oraz klasycznie za pomocą: PC, laptopa.
  • SimplySign w bardzo prosty sposób można zintegrować z platformami wymiany e-dokumentów czy systemem bankowości elektronicznej.
  • Prosta integracja – możesz korzystać z własnego frontendu. Usługa została w 100% zaprojektowana i wdrożona w europejskich laboratoriach R&D Certum (Asseco Data Systems S.A.).
  • Rozwiązanie nie wymaga fizycznego podłączenia czytnika i karty do PC lub urządzenia mobilnego.

Korzyści Formalno-prawne:

  • SimplySign jest zgodny z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE Nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 roku (eIDAS).
  • SimplySign jako kwalifikowany podpis elektroniczny jest uznawany na terenie całej Unii Europejskiej.
  • E-podpis złożony za pomocą SimplySign wywołuje taki sam skutek prawny jak podpis własnoręczny.
  • Certum podlega krajowemu organowi nadzoru, którym jest Ministerstwo Cyfryzacji. Cyklicznie przechodzi tzw. audyty zgodności wg eIDAS.

Korzyści Biznesowe:

  • Otrzymujesz unikalną usługę (pierwszy na rynku zdalny e-podpis), która działa na urządzeniach mobilnych i dzięki swoim zaletom pomoże ci zdobyć przewagę nad konkurencją.
  • Usprawniasz lub optymalizujesz obecne procesy biznesowe w swojej firmie dzięki czemu zwiększasz produktywność pracowników i procesów.
  • Jesteśmy zawsze do Twojej dyspozycji – merytoryczne wsparcie ekspertów Certum.

Jakie są kluczowe zastosowania SimplySign:

  • Podpisywanie dokumentów za pomocą urządzeń
    mobilnych lub klasycznych w tym PC.
  • Zawieranie umów cywilno-prawnych.
  • Podpisywanie zleceń, zamówień, faktur i innych dokumentów finansowych.
  • Współpraca z innymi aplikacjami funkcjonującymi na rynku: np. podpisywanie deklaracji ZUS (program płatnik) oraz e-Deklaracji i JPK wysyłanych do Urzędów Kontroli Skarbowej.

Masz pytania? Napisz do Nas!

Dane kontaktowe

Jakub Dziemidowicz
 biuro@gentus.pl
+48 515 371 550
+48 538 427 565
76-200 Słupsk, ul. Banacha 17B
NIP: 8393220865
REGON: 388143865

Skontaktuj się z Nami